Žena leží v posteli a trápí ji nespavost.

Nespavost je problém, s nímž můžete zatočit

Nespavost je něčím, co v dnešní době sužuje velké množství lidí. Když máte problémy se spaním, určitě to není nic příjemného. Nemůžete si pořádně odpočinout, probdíte celé noci, nejste schopni nabrat nové životní síly a nevalným způsobem to zamává i s Vaší psychikou. Jestliže trpíte nespavostí, prozradíme Vám pár užitečných tipů, jak na ni vyzrát.

Zapomeňte na některé věci

Jestliže chcete odbourat nespavost, pak byste si měli jasně říci, že poslední kávu si dáte tak šest hodin předtím, než se vydáte do postele. To platí i o ostatních neduzích současné generace. Je to například povzbuzující nikotin nebo alkohol. S ním určitě rychleji usnete, Vaše spaní však bude hodně neklidné a špatné.

Nespavost je velice často způsobena tím, že člověk si na noc dává příliš těžká jídla, která není možné strávit. Lepší je jíst lehce a zároveň tak, aby obsažené látky povzbudily Váš imunitní systém. Toužíte-li po klidném spánku, rozhodně vynechte večerní cvičení, a to alespoň tři hodiny před Vaší hodinkou.

Nespavost se dá potlačit

Když budete dodržovat vše výše uvedené, nespavost se jednoduše nemusí stát Vaším prokletím. Ještě doplníme několik užitečných tipů, které hrají také velkou roli. Je to například prostředí, v němž spíte. To by mělo být příjemné a komfortní. Určitě před spaním nekoukejte do telefonu a televizi vypínejte raději brzy. Snažte se večer myslet na něco hezkého a neřešte problémy. Z těch vznikají stresové situace přenášející se právě do kvality spánku.

Nepsavost může být pochopitelně spojena i s tím, že už nějaký ten spánek máte za sebou. To znamená, že zapomenete na odpolední siesty a dvacetiminutové dýchánky na gauči u televize. Pokud jste unavení, raději to vydržte a o to dříve můžete jít spát večer s předpokladem toho, že se lépe vyspíte. Nepodceňujte výše uvedené rady a můžete se spolehnout na to, že začnete pomalu, ale jistě zlepšovat kvalitu svého spánku.